Kumluca'da yaşayan Selvihan Özdemir, 2024 yılının Ocak ayında spor yaparken sağ dizinden sakatlanınca ilçedeki devlet hastanesinin acil servisine başvurdu. Burada yapılan ilk müdahalede diz kapağı yerine oturtulan Özdemir'e ameliyat olması gerektiği söylendi. Doktor araştırmalarına başlayan Özdemir, görüştüğü doktorlardan 'Bu ameliyatı yapamam' yanıtını aldı. Yaklaşık 2 ay sonra bir arkadaşının tavsiyesi ile ilçedeki özel hastaneye giden Özdemir, uzman doktor M.B.E.'ye muayene oldu. Doktor M.B.E.'nin ameliyatı yapabileceğini söylemesi ile Selvihan, ameliyata karar verdi.

YANLIŞ BACAĞINI AMELİYAT ETTİĞİ ANLAŞILDI

Selvihan Özdemir, 2024 Mart'ta ameliyat oldu. Operasyonun ardından kendine gelen Özdemir'in sakatlandığı sağ dizi yerine sol dizinden ameliyat edildiği anlaşıldı. Selvihan Özdemir ve ailesi, doktor M.B.E. ile görüşüp konuyu anlattı. Başta yanlış yapmadığını söyleyen doktor, bir süre sonra hatasını kabul edip, ameliyat masraflarını ve yeni tedavi sürecini takip edeceğini içeren bir tutanak imzaladı.

2 YILIN SONUNDA 'HATALI AMELİYAT' RAPORU ALDI

Aynı hastanede başka bir doktorun tedavisiyle ilgilendiği Selvihan Özdemir, ambulansla sevk edildiği Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde sağ dizinden ameliyat edildi. Yaşadığı sürecin ardından her iki dizinden de ameliyat olmak zorunda kalan ve zor günler geçiren Özdemir, uzun süre ayağa kalkamadı. Ailesinin bakımına muhtaç kalan ve işinden olan Özdemir, olanların ardından hukuk mücadelesi başlattı. Yaklaşık 2 yıl mücadele eden Selvihan Özdemir'in savcılığa yaptığı başvuruya eksik evrak yüzünden takipsizlik kararı verildi. Sağlık Bakanlığı'nın da olayla ilgili soruşturma izni vermemesine rağmen Özdemir, mücadeleden vazgeçmedi. Bu yıl mayıs ayında Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Adli Tıp Anabilim Dalı'ndan aldığı raporla doktorun yanlış ameliyat yaptığını kanıtlayan Selvihan Özdemir, doktor M.B.E. ve diğer sorumlular hakkında 'Doktorun hatalı teşhis ve tedavisi sonucu uğranılan maddi ve manevi zararın tazmini' gerekçesiyle 2 milyon liralık tazminat davası açtı.

Yaşadıklarını anlatan Selvihan Özdemir, "2024 Ocak'ta spor yaparken sağ dizimden sakatlandım. Diz kapağım çıktı. Bağlar koptu. Kemiğimin uç tarafı kırıldı. Ambulansla devlet hastanesine gittim. Acil bölümünde çıkan dizimi oturttular. Ertesi gün doktor, beni muayeneye çağırdı. Ayağımın filmlerini gösterdi. Ameliyat olmam gerektiğini söyledi, en kısa sürede. 'Benim yapabileceğim bir ameliyat değil. Profesyonel destek alman gerekiyor' dedi. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittiğim özel hastanedeki doktor, 'Bu ameliyatı yapabilirim' dedi. Çok gitmek istemedim açıkçası. Aradan süre geçti. Hiçbir doktor ameliyatımı yapmadı. Yine aynı doktora yönlendirdi arkadaşım. O doktora gitmek zorunda kaldım. Birkaç kere muayene etti. 'Sağ dizinde şöyle sorunlar var. Bunları bunları yapacağız' diye anlattı. 'Gece gündüz bir sorun çıkarsa beni arayabilirsin' dedi. Sözleri bana güven verdi" dedi.